FAQ
Det skal være nemt at være medlem hos Cocuura. Men har du spørgsmål om dit medlemskab, oprettelse eller andet, kan du her finde svar på de oftest stillede spørgsmål.
Tilmelding
Hvordan tilmelder vi os?
Hvornår har vi adgang til vores medlemskab
I har adgang til medlemskabet med det samme. I forbindelse med betalingen, opretter du som administrator dit eget login til Cocuuras platform. Dette login fungerer både som administrator på platformen, hvor du kan styre jeres medlemskab og som dit personlige medlemskab til Cocuura. Du kan derfor både invitere alle jeres medarbejdere til at deltage med det samme og selv begynde at udforske platformen.
Vi har engelsksprogede medarbejdere. Findes Cocuura på Engelsk?
Cocuura findes også på Engelsk. Når du er logget in på Mit Cocuura, kan du vælge English i øverste højre hjørne af skærmen. Alle sider og take aways er oversat, og videoer er undertekstet på Engelsk.
Medlemskab
Hvor langt tid varer et medlemskab?
Hvordan opsiger vi medlemskabet?
Kan vi ændre vores medlemskab
Hvordan tilføjer vi flere medarbejdere til vores organisation? Vi er løbet tør for pladser.
Hvis I for brug for flere pladser, så kan I nemt ændre antallet.
- Fra Mit Cocuura – Tryk på Kontrolpanel
- Tryk på Inviter og Rediger Medarbejdere i venstre side og vælg Tilføj og Inviter medarbejdere.
- Tryk på Juster Antal Medarbejdere i venstre side.
- Tryk på knappen ”Skift antal medarbejdere” og indtast det nye antal medarbejdere og tryk opdater.
- Gennemfør betalingen for det ekstra antal medarbejder, I har tilføjet. I betaler kun for de nye medarbejdere i den resterende tid af jeres medlemsskabs periode.
Kan vi fjerne medarbejdere, hvis vi bliver færre?
Ja, det gør i nemt under jeres kontrolpanel.
- Fra Mit Cocuura – Tryk på Kontrolpanel
- Tryk på Inviter og Rediger Medarbejdere i venstre side og vælg Tilføj og Inviter medarbejdere.
- Her vises en liste over alle der er tilknyttet jeres organisation. I kan her enten fjerne dem eller sætte dem som manager.
Betaling og Fakturering
Modtager vi en faktura?
Ja, I modtager en faktura med det samme, når I tilmelder jer.
Kan vi betale med kredit kort?
Kan vi betale via bank overførsel / faktura?
Håndtering af medarbejdere
Hvordan inviterer vi vores medarbejdere?
Så snart I har tilmeldt jer, får I adgang til jeres kontrolpanel. Her kan I enten hente et link, som I kan dele med jeres medarbejdere, eller I kan taste e-mail adresserne ind på dem, I ønsker at tilmelde. Så modtager de en e-mail.
- Fra Mit Cocuura – Tryk på Kontrolpanel
- Tryk på Inviter og Rediger Medarbejdere i venstre side og vælg Tilføj og Inviter medarbejdere.
- Tryk på Tilføj medarbejdere i venstre side.
- På denne side kan I hente jeres organisations registreringslink. Dette er unikt for jeres organisation. I kan også forny linket, hvis det skulle blive nødvendigt.
- Under linket er der mulighed for at Indtaste medarbejderens e-mail og sende dem en mail med en invitation.
- Under Rolle kan I vælge, om medarbejderen skal være medlem eller manager. En manager kan se alle jeres medlemmer, samt invitere og slette andre medlemmer.
Kan alle tilmelde sig på vores organisationslink?
Ja, alle der modtager linket kan tilmelde sig jeres organisation (indtil I ikke har flere pladser). Skulle det ske, at en person tilmelder sig ved en fejl, eller I bare ønsker at fjerne en person fra jeres organisation, gøres det således:
- Fra Mit Cocuura – Tryk på Kontrolpanel
- Tryk på Inviter og Rediger Medarbejdere i venstre side og vælg Tilføj og Inviter medarbejdere.
- Her vises en liste over alle, der er tilknyttet jeres organisation. I kan her enten fjerne dem eller sætte dem som manager.
Hvad gør vi, hvis linket bliver misbrugt
Skulle det ske, at linket anvendes udenfor organisationen, så kan I nemt ændre det.
- Fra Mit Cocuura – Tryk på Kontrolpanel
- Tryk på Inviter og Rediger Medarbejdere i venstre side og vælg Tilføj og Inviter medarbejdere.
- Tryk på Tilføj medarbejdere i venstre side.
- Tryk på knappen ”Forny Link”. Det gamle link virker nu ikke mere.
Derefter kan I slette de personer, der ikke skal være tilknyttet:
- Fra Mit Cocuura – Tryk på Kontrolpanel
- Tryk på Inviter og Rediger Medarbejdere i venstre side og vælg Tilføj og Inviter medarbejdere.
- Her vises en liste over alle der er tilknyttet jeres organisation. I kan her enten fjerne dem eller sætte dem som manager.
En medarbejder er ikke ansat hos os længere. Kan vi fjerne dette medlem?
Ja, I har fuld kontrol over, hvem der er medlemmer I jeres organisation.
- Fra Mit Cocuura – Tryk på Kontrolpanel
- Tryk på Inviter og Rediger Medarbejdere i venstre side og vælg Tilføj og Inviter medarbejdere.
- Her vises en liste over alle der er tilknyttet jeres organisation. I kan her enten fjerne dem eller sætte dem som manager.
Kan vores medarbejdere skifte password?
Alle medarbejdere har deres eget kontrol panel, hvor de kan skifte password, ændre deres brugernavn, e-mailadresse, etc.
De skal bare gå til deres kontrolpanel og trykke på ”Din konto og password” i venstre side.
Det er derudover muligt at anmode om et nyt password i forbindelse med login, hvis man skulle have glemt det. Herefter vil de modtage en e-mail med et link, der nulstiller deres password.
Mit medlemskab
Har jeg adgang til alle videoer i alle tre spor (Leder, Kollega, Sygdoms-/kriseramt)?
Vi tror på, at et fælles sprog og en fælles forståelse hjælper i svære situationer, og vi ønsker at ligestille alle medlemmer. Derfor har alle adgang til alle tre spor. Dvs. at du kan se alle videoer uanset om du er leder, kollega eller sygdoms-/kriseramt.
Hvor skal jeg starte? Bør jeg se alle videoerne?
Jeg har glemt mit password, hvad gør jeg?
Hvad betyder knappen ”Markér som set”?
Kan jeg få direkte hjælp, hvis jeg står i en konkret situation?
Ja, som medlem har du mulighed for at tale med os hos Cocuura og få konkret sparring på den situation, du måtte stå i. Kontakt os på help@cocuura.com eller telefon 70 20 52 50, så aftaler vi et tidspunkt, hvor vi kan hjælpe dig.
Cocuura
Hvem står bag Cocuura?
Cocuura er stiftet af Lena Boel & Mads Hansen, som var begge på toppen af deres karriere i hhv. erhvervslivet og elitesporten, da de fik hver sin cancerdiagnose.
Begge er heldigvis kommet godt ud på den anden side, men oplevede undervejs, at det var en svær situation at håndtere på deres arbejdsplads.
Lena Boel & Mads Hansen ønsker at komme berøringsangsten til livs, når kritisk sygdom og alvorlige livskriser rammer arbejdspladsen. Makkerparret har både rådgivet og holdt mange foredrag for danske virksomheder.
Du kan læse mere om grundlæggerne af Cocuura her.
Vi har ikke nogle kritisk syge på vores arbejdsplads. Hvorfor har vi brug for et Cocuura medlemskab?
Kritisk sygdom og alvorlige livskriser rammer alle arbejdspladser.
Usund livsstil og livsstilssygdomme udgør 40% af den samlede sygdomsbyrde i Danmark, og er ofte vejen hen mod kritisk sygdom. Det er altså ikke et spørgsmål om hvis, men hvornår I står i en svær situation.
På Cocuura sætter vi ligeledes fokus på forebyggelse. Vi inspirerer og hjælper jer med at få sundere medarbejdere – og dermed en sundere arbejdsplads. Og så er vi selvfølgelig klar med gode råd, når krisen rammer. Når I ”træner i fredstid”, står I stærkere den dag, behovet opstår.
Hvornår er det bedste tidspunkt at tilmelde sig Cocuura?
Foredrag og Events
Holder I events og foredrag?
Er Cocuura kun et digitalt læringsunivers, eller findes der også fysiske events?
Når det handler om noget så svært som kritisk sygdom og alvorlige livskriser, så tror vi på, at det også kræver fysisk nærvær. Derfor afholder vi også fysiske events med spændende og relevante emner på programmet, samt velgørenhedsevents i den gode sags tjeneste.
Sparring og forløb
Kan jeg få direkte hjælp, hvis jeg står i en konkret situation?
Ja, som medlem har du mulighed for at tale med os hos Cocuura og få konkret sparring på den situation, du måtte stå i. Kontakt os på help@cocuura.com eller telefon 70 20 52 50, så aftaler vi et tidspunkt, hvor vi kan hjælpe dig.