Dine tre hjælpende kort
fra Cocuura

Der kan opstå mange uvante og komfortable situationer, når en kollega eller medarbejder rammes af en alvorlig livskrise – eller får krisen helt tæt ind på livet.

Du vil gerne vise din omsorg og støtte, men hvordan gør du lige det? Med disse tre kort hjælper vi dig lidt på vej, og giver dig konkrete løsningsforslag.

Har din virksomhed et Cocuura medlemskab, har I modtaget et Cocuura Start Kit, hvor disse kort bl.a. indgår.
Så tag fat i din leder og spørg efter kortene eller download pdf filerne og print dem ud.
Har I brug for flere kort kan I altid bestille flere på hello@cocuura.com

Vi håber, at du her finder hjælp og modet til at vise omsorg.
Det værste du kan gøre, er nemlig slet ikke at gøre noget.

Download de tre hjælpende kort

Postkort

En hilsen varmer

Det kan være svært at finde de rette ord, når en medarbejder eller kollega står i en livskrise.

Du kan jo ikke sige noget, der gør det hele godt igen, men du vil gerne vise din støtte. Men hvad skal du lige skrive? 

Med dette kort hjælper vi dig lidt på vej. Vi har nemlig skrevet den første linje. Måske hjælper den dig i gang og du kan tilføje din egen hilsen på kortet.

Men du kan også sagtens bare skrive navnet på din kollega og dit eget navn.

Længden på din hilsen er nemlig ikke afgørende – det er tanken, der tæller. Og den betyder mere, end du aner.

Enhjaelpendehaand

Tilbyd en hjælpende hånd

Det kan være svært at vide, hvordan du kan hjælpe en kollega, som enten selv er udfordret eller har kritisk sygdom, alvorlig livskrise, ulykke eller død tæt inde på livet.
Og det kan ligeledes være svært for din kollega at række ud efter hjælp. Men din hjælp kan gøre underværker.

Det er vigtigt, at du er konkret, når du tilbyder din hjælp.
Når du er konkret, er det let for din kollega at takke ja eller nej til dit tilbud om hjælp.
Og det er lettere at sige: ”Ja tak, jeg vil rigtig gerne have hjælp til at handle, men mandag passer dårligt. Har du mulighed for at handle for mig tirsdag?”

På dette kort har vi listet nogle af de ting, vi ved, kan være svære at finde tid og overskud til, når hverdagen er vendt på hovedet.
Du kan krydse af, hvad du vil hjælpe med og hvornår du kan.
Eller du kan tilføje andre ting, du gerne vil hjælpe med. Du behøver ikke at tilbyde hovedrengøring eller omlægge hele haven – små ting kan gøre en kæmpe forskel i en presset hverdag.

GodeRaad

Hvis du synes, det er svært at….

Der kan opstå mange uvante og ukomfortable situationer, når livets vej slår krøller.
Hvad skal du sige eller gøre? Hvordan kan du hjælpe? Må du grine? Hvad nu hvis din medarbejder begynder at græde?
Det ér svært, men netop derfor er det vigtigt.

Her kan du se en række ting og situationer, som mange, vi har mødt, syntes, var svære at håndtere.
Vi giver dig konkrete løsningsforslag, som forhåbentlig kan være en hjælp for både dig og din medarbejder eller kollega.
For det værste du kan gøre, er ikke at gøre noget.

Log In

Når du logger ind, kommer du ind til Mit Cocuura, hvor du får overblik over hele vidensuniverset. Indholdet er delt op efter medlemstyperne; leder, kollega og sygdomsramt for at give dig et bedre overblik. Du kan vælge videoer ud fra den profil, der passer bedst til dig eller gå på opdagelse i hele universet.

Book en demo

Er du nysgerrig på, hvordan Cocuura kan styrke relationerne samt øge trivslen og sundheden på jeres arbejdsplads?

Vil du se, hvordan det digitale læringsunivers er bygget op?

Eller har I specifikke behov i netop jeres virksomhed, som vi skal drøfte?

MadsHansen-Cocuura
Book en halv times mødes med Mads, som giver dig en introduktion og drøfter jeres ønsker og behov.

Har I en specifik krise og har akut brug for hjælp, må du endelig kontakte os direkte på telefon 70 20 52 50 eller mail help@cocuura.com

Cocuura & Livets krøllede vej

Krøllet

Hvornår har du sidst oplevet berøringsangst på arbejdspladsen?
I vores talkshow Cocuura & Livets krøllede vej drøfter vores gæster eksempler på hverdagens berøringsangst.

Har du en situation, som vores gæster skal drøfte, modtager vi den meget gerne.

  • Beskriv situationen, hvor du oplevede berøringsangst.
  • Hvad var svært?
  • Hvad ønsker du, at vi skal drøfte?
  • Nævn gerne, hvis du ønsker, at dit og virksomhedens navn er anonymt.

Vi gør dit eksempel anonymt og behandler din information med fortrolighed. Dit og virksomhedens navn nævnes ikke, hvis du ikke ønsker det.

Vi kontakter dig muligvis med uddybende spørgsmål, så vi får rammesat casen helt rigtigt.